Sprawozdanie finansowe Word/PDF – praktyczne narzędzie do aktualizacji dokumentów danymi z pakietów Excel

Jak zaoszczędzić czas i wysiłek w procesie przygotowania sprawozdań finansowych? Obejrzyj nagranie z webinaru, w którym eksperci FlexiSolutions prezentują praktyczne narzędzie do automatycznej aktualizacji sprawozdań finansowych Word/PDF danymi z Excela.

Temat: Sprawozdanie finansowe Word/PDF – praktyczne narzędzie do aktualizacji dokumentów danymi z pakietów Excel

Zapraszamy na bezpłatne spotkanie online „Sprawozdanie finansowe Word/PDF – praktyczne narzędzie do aktualizacji dokumentów danymi z pakietów Excel”

6 lutego eksperci FlexiSolutions – Mariusz Sumiński i Agnieszka Dziedziela zaprezentują rozszerzenie modułu sprawozdawczości finansowej dostępne w ramach FlexiEPM. W trakcie krótkiego spotkania online będziecie mogli Państwo poznać innowacyjne narzędzie, które automatycznie aktualizuje dokument sprawozdania finansowego, wypełniając go bieżącymi danymi z pakietu sprawozdawczego Excel.

Już dziś zaplanuj udział w webinarze, by zobaczyć narzędzie, które pozwoli Ci zaoszczędzić czas i nerwy na ostatniej prostej procesu przygotowania sprawozdań finansowych.

Dlaczego warto?

Rozumiemy, że proces tworzenia sprawozdań finansowych, zarówno jednostkowych jak i skonsolidowanych, może być dużym wyzwaniem. Zdajemy sobie sprawę, że w wielu firmach sprawozdania finansowe muszą zawierać obszerną część opisową i prezentować się estetycznie. Bezpośredni wydruk z arkuszy Excel często nie spełnia oczekiwań pod względem wizualnym. Ponadto większość narzędzi do tagowania XBRL wymaga wczytania dokumentu tekstowego, a nie arkusza kalkulacyjnego.

W takich przypadkach ostatnim etapem pracy zespołu sprawozdawczości jest transfer danych z Excela do Worda. Niby prosta rzecz, ale może kosztować sporo wysiłku i nerwów. Jeśli doświadczyłeś choć jednej z poniższych sytuacji, nasze narzędzie może być dla Ciebie i Twojej firmy bardzo wartościowe:

  1. Audytor pracuje na finalnej wersji sprawozdania, często zgłaszając uwagi i wymagając wprowadzenia poprawek. Przez kilka dni zajmujesz się głównie ponownym kopiowaniem tych samych tabel z Excela do Worda.
  2. Niejasności co do ostatecznej wersji sprawozdania, gdzie każda z nich traci w kilku miejscach spójność wewnętrzną.
  3. Konieczność przygotowania estetycznych sprawozdań finansowych dla wielu spółek. Po przygotowaniu danych w Excelu pozostaje ręczne przenoszenie ich do Worda.
  4. Po zakończeniu przenoszenia danych, pojawia się potrzeba poprawy formatowania.
  5. Twój „świetny” system, w którym dokument Word zawiera tabele z linkami do Excela,
    otwiera się powoli, łącza bywają problematyczne w aktualizacji, a narzędzie do tagowania XBRL nie współpracuje z nowymi wersjami dokumentu.

Zarejestruj się na nasz webinar i odkryj, że nie musi tak być. Poznaj rozwiązanie, które możesz w ciągu 2 tygodni wdrożyć w swojej firmie bez konieczności znaczących zmian w obecnym procesie i narzędziach sprawozdawczości finansowej. Nie odkładaj usprawnień na później – teraz jest idealny moment, by zyskać więcej komfortu i oszczędzić czas w procesie przygotowania sprawozdań finansowych za rok 2023!

Agenda spotkania

14:00 – 14:05 – Wprowadzenie do FlexiReporting 5 kluczowych faktów o platformie FlexiReporting, zanim zaprezentujemy działające rozwiązanie.

14:05 – 14:35 – FlexiStatements – sprawozdanie finansowe Word na podstawie Excela „krok po kroku”
Zobacz, jak łatwo i bez ryzyka możesz budować i odświeżać profesjonalne sprawozdanie finansowe danymi z Excela bez wstawiania niestabilnych łączy.

14:35 – 14:45 – Wdrożenie FlexiStatements to nie projekt IT
Dowiedz się czego potrzebujesz, by w horyzoncie 1-2 tygodni uruchomić FlexiStatements w swojej organizacji. Poznaj koszty i parametry wpływające na wycenę projektu.

14:45 – 15:00 Q&A
Doskonała okazja na zadanie pytania i omówienie potrzeb związanych z potrzebami Twojej firmy.

Prelegenci

Mariusz Sumiński

Mariusz Sumiński

Mariusz to ekspert i menedżer z ponad 20-letnim doświadczeniem, specjalizujący się w systemach controllingowych.

 

Jako współzałożyciel i Dyrektor Zarządzający FlexiSolutions, kreuje strategiczną wizję firmy, wspiera klientów oraz zespoły projektowe.
Jego podejście do optymalizacji procesów jest wynikiem praktycznej wiedzy, zgromadzonej podczas lat pracy jako konsultant i kierownik projektów.

 

Od 2023 roku, pełni funkcję lidera Regionalnej Grupy Roboczej ICV Warszawa, promując najlepsze praktyki w controllingu finansowym. Systematycznie dzieli się swoją wiedzą i doświadczeniem, na konferencjach i w prasie branżowej.

 

Agnieszka Dziedziela

Agnieszka Dziedziela

Agnieszka jest biegłą rewidentką oraz  doświadczoną specjalistką z bogatym doświadczeniem w obszarze finansów. Posiada wieloletnie doświadczenie na różnych stanowiskach, w tym audytora, specjalisty ds. raportowania, czy księgowej, co pozwoliło jej zgłębić wszystkie niuanse i wyzwania związane z tą dziedziną.

 

Obecnie skupia się na konsultacji i wdrażaniu nowoczesnych rozwiązań dla finansistów, koncentrując się na obszarach takich jak sprawozdawczość, controlling i zarządzanie zasobami ludzkimi. Pracując w firmie FlexiSolutions, dąży do ułatwienia pracy kolegom z branży finansowej, zapewniając im efektywne narzędzia i rozwiązania, które usprawnią ich codzienne obowiązki.

 

Jest również autorką wielu artykułów i webinarów o MSSF 16 i rachunkowości w firmie.

Powiązane artykuły

sprawozdanie przenoszenie danych
Sprawozdania finansowe

Sprawozdanie finansowe – jak szybko i bez błędów przenieść dane z Excela do Worda?

Przygotowanie sprawozdania finansowego to czasochłonne zadanie, szczególnie gdy dane trzeba ręcznie przenosić z Excela do Worda. Ryzyko błędów, formatowanie, a czasem nawet chaos – brzmi znajomo? Dowiedz się, jak w prosty sposób usprawnić ten proces i zapomnieć o problemach. Poznaj narzędzie, które zrobi to za Ciebie szybko, bezbłędnie i profesjonalnie.

Czytaj dalej >
Controlling personalny jako partner biznesowy
Sprawozdania finansowe

Badwill, czyli ujemna wartość firmy – co to jest i jak wykazać ją w sprawozdaniu finansowym

Badwill to angielskie określenie na ujemną wartość firmy. Co to jest? Wartość firmy (dodania lub ujemna) pojawia się w skonsolidowanym sprawozdaniu finansowym Grupy Kapitałowej, jednostka dominująca nabywa udziały w istniejącej spółce a cena ich nabycia jest różna od wyceny aktywów netto przejmowanej jednostki. W artykule znajdziecie szczegółowe wyjaśnienie czym jest ujemna wartość firmy oraz zasady prezentacji badwill w sprawozdaniu finansowym zgodnie z Ustawą o Rachunkowości oraz MSR/MSSF.

Czytaj dalej >
sprawozdanie finansowe
Konsolidacja

Grupowy plan kont dla konsolidacji sprawozdań finansowych

Grupowy Plan Kont to fundament skutecznej konsolidacji sprawozdań finansowych w grupach kapitałowych. Ujednolica dane, minimalizuje błędy i zwiększa przejrzystość raportowania. W artykule wyjaśniamy, czym jest Grupowy Plan Kont, jakie korzyści przynosi jego wdrożenie oraz jak nowoczesne systemy wspierają ten proces. Dowiedz się, jak stworzyć plan kont, który usprawni zarządzanie finansami i zapewni spójność w Twojej organizacji.

Czytaj dalej >

Co klienci mówią o nas?

Michał Gumiński
Michał Gumiński
Dyrektor Finansowy w Torf Corporation
Współpraca z FlexiSolutions pozwoliła mi na stworzenie elastycznego ekosystemu, który adresuje trudne problemy operacyjne takie jak planowanie sprzedaży i w spójny sposób odzwierciedla je w obszarze controllingowym. 
Szczególnie warto podkreślić elastyczność rozwiązań i podejście zespołu FlexiSolutions wysoko zorientowane na rozwiązanie problemu – mogliśmy dzięki temu znaleźć niestandardowe rozwiązania, z którymi nie radziły sobie pudełkowe systemy.
Marcin Radziszewski
Marcin Radziszewski
Dyrektor Finansowy w PBKM S.A
System bardzo dobrze poradził sobie ze skalą i złożonością Grupy - w wyniku wdrożenia dysponujemy spójnym repozytorium danych finansowych wszystkich konsolidowanych spółek niezależnie od różnic w systemach i strukturach ewidencji księgowej prowadzonej na poziomie jednostkowym.
Z punktu widzenia comiesięcznego procesu raportowego szczególnie wysoko oceniamy wykorzystanie raportów kontrolnych pozwalających na szybką weryfikację spójności danych lokalnych dostarczanych przez spółki oraz raport pozwalające na uproszczenie uzgodnienia sald i rozrachunków. Dodatkowo, możliwości narzędzia zostały wykorzystane do zebrania i konsolidacji budżetów wszystkich spółek. Widząc realne korzyści, systematycznie rozwijamy zakres wykorzystania systemu w naszej firmie, nie tylko w dziale finansowym.
Piotr Kamiński
Piotr Kamiński
Wiceprezes Zarządu w Wielton SA
Wdrożone narzędzia szeroko wspierają procesy kontrolingu i raportowania zarządczego na poziomie jednostki dominującej Wielton S.A oraz spółek zależnych. System jest stale rozwijany i dostosowywany do rosnących potrzeb przedsiębiorstwa (...).
Obecnie FlexiEPM wykorzystywany jest przez wszystkie 16 spółek wchodzących w skład grupy, a z rozwiązania korzysta ponad 100 użytkowników.
Jednym z wdrożonych modułów jet moduł uzgodnienia transakcji wewnątrzgrupowych. Dostarczone narzędzie umożliwia uzgodnienie transakcji w ramach procesów raportowania zarządczego oraz giełdowego.
Grażyna Maciejuk
Grażyna Maciejuk
Dyrektor Finansowy w Instac
FlexiEPM to bardzo elastyczne narzędzie, w którym strukturę raportów można całkowicie dopasować do konkretnych potrzeb firmy. Polecam to rozwiązanie gdyż odpowiada potrzebom użytkowników różnych szczebli - operacyjnych, finansów jak i również kadry zarządzającej.
Zespół wdrożeniowy dokładnie rozpoznaje potrzeby analityczne i raportowe klienta, proponując różne możliwe rozwiązania ze swojego szerokiego doświadczenia. Znajomość merytoryki tematu analizy danych i raportów, a nie tylko technicznych aspektów wdrażania aplikacji - bardzo ułatwia proces wdrożenia.
Jolanta Anton
Jolanta Anton
Główny Księgowy w MediaMarktSaturn Polska
Rozwiązania dostarczone przez FlexiSolutions umożliwiają automatyczne przetwarzanie danych wejściowych w postaci odpowiednich raportów i transakcji systemu SAP R/3 oraz zapewniają możliwość wprowadzenia informacji uzupełniających i parametrów bezpośrednio przez użytkowników za pomocą odpowiednio zaprojektowanych formularzy.
Wdrożona konfiguracja zapewnia pełne wsparcie procesów sprawozdawczych włączając możliwość automatycznego przygotowania ostatecznych raportów w strukturach XML zgodnych z wymogami regulatora.
Justyna Szumowska
Justyna Szumowska
Główny Księgowy w Transition Technologies
System został wykorzystany do przygotowania sprawozdań jednostkowych spółek grupy oraz przygotowania sprawozdania skonsolidowanego. Aktualnie system wykorzystywany jest przez 18 podmiotów z grupy (włączając zagraniczne spółki zależne). Zestaw raportów pozwala w czytelny sposób analizować transakcje pomiędzy spółkami.
Raporty kontrolne pozwalają analizować dane od wartości sumarycznych do najniższego poziomu danych wejściowych. Rozwiązanie zostało przygotowane pod indywidualnie sprecyzowane potrzeby naszej organizacji. Mechanizmy przetwarzania danych finansowo - ksiegowych zapewniają odpowiednią automatyzację procesu. Efektem jest spójne repozytorium danych finansowych wszystkich spółek niezależnie od różnic w systemach i strukturach.
Michał Kacprzak
Michał Kacprzak
Członek Zarządu w Baltona
FlexiEPM wspiera następujące obszary raportowania: konsolidacja w układzie statutowym na potrzeby comiesięcznych pakietów raportowych dla właściciela, przygotowania sprawozdań jednostkowych oraz skonsolidowanych na potrzeby raportowania giełdowego, przygotowanie rocznych sprawozdań zgodnie z UoR oraz konsolidacja i raportowanie zarządcze.
System wykazuje się elastycznością niezbędną do obsługi różnych struktur kapitałowych, zaś zespół realizujący wdrożenie posiada odpowiednie kompetencje i doświadczenie pozwalające na efektywną realizację prac wdrożeniowych i rozwojowych.

Umów konsultację z ekspertem

Uporządkuj procesy planowania, controllingu, raportowania i konsolidacji w jednym systemie.
Wyeliminuj błędy i zmniejsz czasochłonność dzięki integracji i automatyzacji.
Mariusz Sumiński
Mariusz Sumiński

Dyrektor Zarządzający, Współzałożyciel